PRETORIAN TALES - MILSIM GYAKORLÓ
Késő este volt, elcsendesedett minden. Az idealista tüntetők visszautaztak a szegényebb kerületeikbe, a szállásaikra és a csúcstalálkozó résztvevői is nyugovóra tértek a Manoir Richelieu 500 dolláros lakosztályokban. A szivar szobában már csak két alak volt. A kristálypohár csengése elhalkult, egymásra mosolyogtak, megkóstolták száz éves konyakjukat majd egymással szemben leültek a Chesterfield foteljeikbe. Biztonságban, négyszemközt voltak. Mindkét ország titkosszolgálata alaposan átvizsgált minden apró zugot.
Az orosz szólalt meg először.
- Tudja kedves Mike, nagy tisztelője vagyok a Római birodalom pretoriánus katonáinak. Uralkodókat emeltek fel és taszítottak a mélységbe. A császár parancsa szent volt számukra. Koruk legnagyobb harcosai voltak akik koruk legnagyobbjai ellen küzdöttek.
Az egyesült államok külügyminisztere érdeklődve pillantott orosz kollégájára aki folytatta.
- Mi már nagyon régóta barátok vagyunk ezért őszinte leszek. Egy régi szokást szeretnénk feleleveníteni amit a hidegháború alatt sokat játszottunk. Az önök legjobbjai a mi legjobbjaink ellen….
Lavrov hátradőlt székében, újra kortyolt és várta mit válaszol az amerikai…
Izgalmas MilSim Debrecenben – a Woodland pályán!
Oldalirányítás, BB- és tárlimit, dedikált felcser, raj- és szakaszmozgások – az izgalom garantált! Egyszerű, mégis változatos feladatrendszer vár: felderítés, pontok védelme és elfoglalása, célpontok kiiktatása, de azok a csapatok is előnyt kovácsolhatnak, akik nem a tűzharcot keresik – hanem lopakodva, taktikusan segítik győzelemre az oldalukat.
Pretorian Tales – gyakorló MilSim játéksorozat kezdő és tapasztalt játékosoknak, ahol a taktika, a csapatmunka és a hangulat találkozik.
Egy nagyobb erdő 27 hektáros része a játéktér. Több fajta fás terület, telepített akác, nyárfás, helyenként sarjerdők, illetve egy nagyobb egybefüggő fenyves alkotja a területet. Egymástól jól elkülöníthetőek a részek, azokat a térképen jelölni is fogjuk.
Az oldalaknak külön térképek kerülnek kiosztásra, minden rajparancsnoknak biztosítunk egy darab molinó térképet.
Megközelíthető: Debrecen felől Létavértes felé a Diószegi úton kifele gépkocsival a 17es km táblánál dupla piros-fehér oszlop balra. A műúttól kb 300 m-re a parkoló jobbra az erdőben. Távolsági busszal a Liget-tanya elnevezésű megállóhelyig, onnan gyalog kb 800m a pálya. Jól kialakított út befele, minden időben szépen járható alacsonyabb autókkal is.
Parkolás: A játéktéren, a térképen is jelölt lokáción. A területnek a parkolótól északi részét tervezzük használni, így a parkoló környékén lövöldözés nem lesz, ha véletlenül a közelébe keveredtek, fokozott figyelemmel távolodjatok el onnan!
Pályahatárok: Az erdőrész egyértelműen körbe jelölt határokkal rendelkezik, az északi és a déli részen a fákon jól azonosítható piros jelölésekkel. Nyugati oldalon egy földút, keletről árok és kerítés jelzi a határt.
A terület egészén jelentős lehet a kullancs jelenlét. Ellene védekezni szorosan kötött nadrágszárral, magas bakanccsal és különböző riasztó spray használatával hatékonyan lehet. Vigyázzunk magunkra!
Időjárás: Mivel a rendezvény teljes mértékben kültéri helyszínen zajlik, fenntartjuk a jogot a lemondásra, amennyiben a rendezvény kezdetét megelőző 24 órában az előrejelzések 3 mm vagy annál több csapadékot jeleznek a játék időtartamára.
Egyetlen lakott tanya van a pálya szélén, teljes egészében körbe kerítve, jelölve, kellő távolságban a biztonságos játékhoz. Ez a térképen jelölve is van (piros négyzet).
A pályán pirotechnikai eszközök használata szigorúan tilos!!! Hanggránát mehet, de semmi, ami hőt ad le.
pályatérkép hamarosan
FELADATRENDSZER
Egész napos feladat: Harc az időért! A játéktéren több pont / lokáció található, amelyeket időmérők segítségével lehet elfoglalni és pontokat gyűjteni az oldalak számára. A pontok elfoglalása és megtartása kulcsfontosságú — a menet a következő:
-
Minden ponton van egy időmérő szerkezet (Ares Alpha Minibox PRO). A pont elfoglalásához az időmérőt kell elindítani/használni.
-
Napközben többször ellenőrizzétek a pontok időmérőit — így látható, melyik oldalnak pörög éppen az ideje, és mikor érdemes beavatkozni.
Időszakos események: ezek olyan rövid de intenzív feladatok, ahol gyorsan kell reagálnia az oldal vezetéseknek illetve a harcoló feleknek egy újonnan kialakult helyzetre, például:
-
Aknavető — zárótűz: Mindkét oldalnak van egy kialakított aknavető állása, innen indíthat támadást. Ez akkor sikeres, ha az összes aknagránatot sikerült kilőni. Lövéseket 5 percenként lehet indítani.
-
Konvoj kísérés: Egyik oldalnak végig kell kísérni egy szállító járművet, míg a másik oldalnak meg kell akadályoznia és megszereznie az értékes csomagot amit szállítanak.
-
Recon/Felderítés: Kis csoportnak be kell hatolnia az ellenfél bázisának a közelébe, és lehetőség szerint észrevétlen leolvasni az ott található kódot (kimondottan sniper-spotter párosoknak).
PARANCSNOKI LÁNC ÉS CSAPATBEOSZTÁS
A rendezvényen parancsnoki lánc lesz érvényben mindkét oldalon. A résztvevők 3–10 fős rajok / csapatokba kerülnek; a regisztrációt csapatonként kérjük elvégezni — ne a helyszínen húzzuk az időt. Ha nincs csapatod, jelezd a regisztrációnál, segítünk.
Raj / csapat felépítése:
-
Rajparancsnok — a raj vezetője; ő kapja a közvetlen utasításokat az oldalparancsnoktól és felel a rajért.
-
Rádiós — a kommunikációt segíti a raj és a szakasz/szakaszparancsnok között (opcionális, nagyobb létszámnál ajánlott).
-
Felcser — a sérült játékosok ellátásáért felel.
-
Lövészek — a raj többi tagja.
Lehetőleg előre tisztázzátok, ki milyen szerepben lesz. A helyszínen, a gyülekező alatt külön eligazítást kapnak a rajparancsnokok és a felcserek a rájuk vonatkozó instrukciókról. Napközben lehet szerepet cserélni, de minden átadásnál teljes információátadás kötelező. A rajparancsnoki eligazításkor kérni fogjuk a raj adatait: hívójel, pontos létszám, összetétel.
Törzsrajok és támogatásuk: Mindkét oldalon működnek törzsrajok (HQ/support egységek), amelyek harctéri irányítást és támogatást adnak a rajoknak. A parancsnok engedélyével a törzsrajok egy kitűzött táskát helyeznek ki — ennek közelében a következők végezhetők el:
-
Tárak újratöltése (érdemes BB-t magatokkal vinni a harctérre mert lesz lehetőség tárazásra).
-
Felcserek számára gyógyítási erőforrások visszaállítása (pl. a korábban elhasznált eszközök/postás-gumik pótlása).
OLDALAK, DRESSZKÓD
A Pretorian Tales egy MilSim gyakorló rendezvénysorozat, amelynek célja, hogy a kezdő és haladó játékosok is megismerkedhessenek a katonai szimulációk alapjaival. A rendezvényen ajánlott dresszkód van az oldalak számára, de az elsődleges azonosítás karszalagokkal történik. Kérjük, amennyiben tudtok, igazodjatok az ajánlott öltözethez. Ha valakinek nincs még megfelelő ruházata, de szeretné kipróbálni a MilSim jellegű játékokat, bátran regisztráljon bármelyik oldalra. Piros és sárga ragasztószalag a HQ-n kérhető. Ha saját karszalagot hoztok, legalább 4 cm szélesnek kell lennie. Mindkét karon viselni kell a karszalagot, ghillie vagy álca ruha esetén a lábszáron is megengedett a használata.
AJÁNLOTT NYUGATI DRESZKÓD

-
Ruházat: bármilyen nyugati mintázat illetve coyote/khaki, pl.: Multicam, Marpat, Woodland, DPM, Flecktarn, 90/93/2000M.
-
Fejfedő: ruházattal megegyező mintázat vagy világos színű fejfedők. Pl.: coyote, khaki stb..
-
Karszalag színe: sárga, minden játékosnak mindkét karon.
-
TILOS ezen az oldalon bármilyen piros ruházat vagy ruházati kiegészítő használata!
AJÁNLOTT KELETI DRESSZKÓD

-
Ruházat: minden keleti minta illetve OD + Atacs, pl.: Digital flora, Parizan, Berezka, Spectre, Surpat.
-
Fejfedő: ruházattal megegyező mintázat vagy bármilyen sötét színű fejfedő, pl.: fekete/OD sisak/sapka/fejkendő!
-
Karszalag színe: piros, minden játékosnak mindkét karon.
-
TILOS ezen az oldalon bármilyen sárga ruházat vagy ruházati kiegészítő használata!
MENETREND
Regisztráció és részvétel: A rendezvényen való részvételhez előzetes regisztráció kötelező a www.dogtag.hu oldalon. Nincs lehetőség plusz fő regisztrációjára, és regisztráció nélkül nem lehet részt venni a rendezvényen. Ha nem jelenik meg valaki és nem mondja le a regisztrációját a kapunyitásig, fenntartjuk a jogot, hogy a jövőben elutasítjuk a jelentkezését.
Korhatár: 15 év (16 év alatt csak kísérővel, 18 év alatt szülői engedéllyel).
Parkolás és belépés: A parkolás a játéktéren kívüli kijelölt helyen lehetséges, itt történik a beléptetés is.
Kapunyitás ~08:00 – első lépés a védőszemüveg felvétele! Érkezés után készítsétek elő a felszerelést, beleértve az összes replikát és tartalékot. A reggeli folyamatok a következők:
-
Eligazítás: kis csoportokban, rövid tájékoztatás a szabályokról és fontos változásokról. Kérjük, várjátok türelmesen a sorotokat, és ne zavarjátok a folyamatban lévő eligazítást.
-
Felelősségvállalási nyilatkozat kitöltése: szükséges a személyi igazolvány, útlevél vagy vezetői engedély. Itt érhető el az ÁSZF és a GDPR dokumentum is. Kitöltött és aláírt nyilatkozattal lehet továbbmenni a kronóhoz.
-
Replikák bemérése (kronó): minden replika mérés köteles, működőképes állapotban, a hozzá tartozó tárral és BB-vel töltve, saját BB-s Joul mérés.
-
Helyszíni regisztráció: leadni a kitöltött nyilatkozatot, valamint rendezni a belépőt. Fizetés csak készpénzzel lehetséges. A játék díja bélyegzőgyűjtő füzet felmutatásával: 5.000 Ft.
Ezután lehet felszerelkezni a játékra. A folyamatok betartása hozzájárul a pontos kezdéshez, és fenntartjuk a jogot, hogy a szabályokat megszegőket figyelmeztetés nélkül hazaküldjük.
Gyülekező ~ 09:30: Oldalparancsnoki eligazítás, felkészülés a játékra.
Játék kezdete ~ 10:00: Folyamatos játék, szünetek nélkül.
Játék vége ~ 15:00: A játék lefújása.
SZABÁLYRENDSZER: ASZ2024
Military Simulation - olyan játékmód, mely a valódi katonai hierarchiát és stratégiákat modellező játékmenetet ad meg. Alapja, hogy a játékos minden a játékban szükséges felszerelésével lép játékba, a játék területét csak indokolt esetben hagyja el. Milsim rendezvényeinken az alábbiakra lehet számítani:
-
Oldalvezetés: parancsnoki lánc van érvényben, vagyis Oldalparancsnok <-> Szakaszparancsnok(opcionális) <-> Rajparancsnok. Parancskövető magatartást várunk el a játékosoktól az ésszerűség határain belül.
-
Feladatorientált játékmenet: a játékosok kontakt-orientált küldetéseinek célja van ami túlmutat egymás kilövésén és in-off-game következményeket von maga után.
-
Realisztikus viselkedés: szerepbe helyezkedés, egyénileg és csapat szinten is elvárt, hogy a játék kiírásnak megfelelő magatartást és viselkedést mindenki vérmérséklete és képességei szerint kövesse.
-
BB limit és tármegkötés: Mid (80-200 db) / Low (40-80 db) / RealCap (~30 db) tárak használhatóak csak. Egy tárba tárazható BB maximum mennyisége van megkötve kategóriánként (AR/SMG: 100 db BB / tár, DMR: 50 db BB / tár), egyéb megkötés nincs vagyis annyi tárat hozol magaddal amennyit szeretnél. Pisztoly/sörétes/mesterlövész replikáknál nem lehet használni tár átalakítót, egyéb korlátozás nincs. SMG kit esetén az AR/SMG korlátozás lesz érvényes. Tárazni a visszaálló pontokon vagy ha van lőszeres ládák mellett lehetséges saját BB-ből.
-
Kivérzési idő: minden játékosnak 10 perc a kivérzési idő. Ha letelik a kivérzési idő akkor még nincs vége a játéknak, csak a gyógyulási idő duplázódik (120 másodperc) illetve már nem lehetséges a rablás amennyiben van a játékosnál rabolható kellék. Taktikai visszaállásra nincs lehetőség. Mikor kell a teljes csapatnak visszaállnia? ha kilőtték a csapat minden tagját és már nincs gyógyítási lehetőség illetve gyógyító személy.
-
Felcser: dedikált Medic / Felcser / Szanitéc láthatja csak el a játékosokat. 2-5 fős csapatonként egy fő kerül kinevezésre. Érszorítóval végzi el a gyógyítást a felcser, a sebesült játékos (fel)karjára felhelyezi és feszesre húzza. A gyógyítás alatt egy postásgumit is fel kell helyezni az ellátás alatt lévő játékos csuklójára, ezzel követik nyomon a felcserek az ellátási lehetőségeket. Egy felcser 5 postás gumival rendelkezik, tehát ennyi gyógyítási lehetősége van. Gyógyulási idők: kivérzési időn belül (<10 perc) 60 másodperc, kivérzési időn kívül (10< perc) 120 másodperc. A gyógyítás befejezésével le lehet venni az érszorítót és az újra használható. A gyógyító közben harcolhat, vagy gyógyíthat más sérült játékost ha van plusz érszorítója. Ha a sebesültnél vannak az ellátáshoz szükséges eszközök, el lehet tőle venni és ellátni. Postásgumit visszaálló pontokon lehet rendezni, pótolni a hiányzó darabokat. A dedikált felcsert ha kilövik, a csapat bármely tagja elláthatja, az ellátás menete és ideje változatlan. Biztosított kellékek a felcsereknek: érszorító, postásgumi, vöröskeresztes karszalag.
-
Visszálló pontok: visszaállásra az oldalanként kijelölt helyeken (vöröskeresztes zászlóval ellátott) van lehetőség. Kötelező visszaállási idő nincs, rögtön indulhattok. Ha a teljes csapat áthalad egy visszaálló ponton a gyógyítási lehetőségeket újra lehet tölteni (postásgumit vissza lehet adni a felcsernek). Visszaálló pontok nem támadhatóak.
BÉRLÉS, SHOP
A rendezvényen a Shopot és replika bérlést a Civis Airsoft: Játékosok boltja fogja nyújtani. Vásárlással és replika bérléssel kapcsolatban vegyétek fel a kapcsolatot DrTothOtto-val privát üzenetben vagy itt komment formájában.
BŐVEBB INFORMÁCIÓ AZ EGYESÜLETRŐL ÉS PARTNEREINKRŐL ITT TALÁLHATÓ
Globális csevegő
...további hozzászólások