ELŐSZÓ
A Crossfire játéksorozatot 2016-ban tomeKK a Vadkanok Airsoft Team égisze alatt indította útjára. Mi ehhez az alaphoz mentünk vissza, a játék mechanikáját és szabályait nem mi dolgoztuk ki, nem a mi munkánk. Tettünk hozzá, alakítottunk rajta egy kicsit de hűek maradtunk az alaphoz.
CROSSFIRE
Ezt a rendezvényt elsősorban azoknak a játékosoknak szánjuk, akik nem a feladatok okát vagy értelmét keresik, hanem azt, hogyan tudják azokat minél önállóbban, hatékonyabban megoldani — anélkül, hogy az airsoft technikai korlátaiból próbálnának előnyt kovácsolni. Egy sok mozgást igénylő, technikai kihívásokra épülő, történet nélküli, minimál kellékes játékot tervezünk, felesleges sallangok nélkül. A játék során az egymástól függetlenül mozgó 6 fős csapatok különböző pontokat keresnek fel, amikhez odaérve derül majd ki, hogy mi lesz a következő célpont, így számukra előre nem tervezhető módon kell bejárni majd az egész pályát töviről hegyire úgy, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsék be, miközben a többi csapat is aktívan járja a pontokat keresztezve az ellenfeleik útvonalát.
-
A kiosztott térképen minden csapat megtalálja a saját indulópontját. A játék a kürtjelzésre indul, ekkor lehet elhagyni a kezdőpozíciót és elindulni az első célpont felé.
-
Amint elértek egy pontra, az ott található szúróbélyegzővel kell egy „pecsétet” elhelyezni a térképeteken. Ezután feltéphetitek a térképen lévő következő szekciót, amely felfedi a soron következő pontot. A cél egyszerű: a játékidő alatt minél több pontot begyűjteni.
-
Mivel a szerencsének jelentős szerepe van (az útvonal nehézsége, hogy melyik csapat mikor kivel fut össze, stb.), fontos kiemelni, hogy nem egymással kell versenyezni. Tűzzetek ki saját, belső célokat, és próbáljatok a saját elvárásaitoknak megfelelni.
-
A regisztráció során vegyétek figyelembe, hogy mely PMR frekvenciák melyik csapatoknak vannak kiosztva. A programozható rádióval érkező játékosokat megkérjük, hogy a PMR8 utáni csatornákra regisztráljanak.
A játékra hozz magaddal kényelmes hosszú ruházatot; olyan lábbelit ami védi a bokádat; ennivalót és folyadékot; nyáron kullancs/szúnyogriasztót; készpénzt, hiszen a belépőt csak így tudod rendezni és a legfontosabb a sportszerű viselkedés. Ajánlott, hogy rendelkezz: karórával amivel tudod mérni a kivérzési időt; rádióval, hogy tudj kommunikálni a társaiddal illetve a szervezőkkel ha szükséges.
Haladó és tapasztalt játékosoknak ajánlott ez a rendezvény. Első játéknak semmiképp se ajánljuk.
Egy nagyobb erdő 27 hektáros része a játéktér. Több fajta fás terület, telepített akác, nyárfás, helyenként sarjerdők, illetve egy nagyobb egybefüggő fenyves alkotja a területet. Egymástól jól elkülöníthetőek a részek, azokat a térképen jelölni is fogjuk.
Minden csapatnak biztosítunk egy molinó térképet, amit a játék után haza is vihetnek a játékosok.
Megközelíthető: Debrecen felől Létavértes felé a Diószegi úton kifele gépkocsival a 17es km táblánál dupla piros-fehér oszlop balra. A műúttól kb 300 m-re a parkoló jobbra az erdőben. Távolsági busszal a Liget-tanya elnevezésű megállóhelyig, onnan gyalog kb 800m a pálya. Jól kialakított út befele, minden időben szépen járható alacsonyabb autókkal is.
Parkolás: A játéktéren, a térképen is jelölt lokáción. A területnek a parkolótól északi részét tervezzük használni, így a parkoló környékén lövöldözés nem lesz, ha véletlenül a közelébe keveredtek, fokozott figyelemmel távolodjatok el onnan!
Pályahatárok: Az erdőrész egyértelműen körbe jelölt határokkal rendelkezik, az északi és a déli részen a fákon jól azonosítható piros jelölésekkel. Nyugati oldalon egy földút, keletről árok és kerítés jelzi a határt.
A terület egészén jelentős lehet a kullancs jelenlét. Ellene védekezni szorosan kötött nadrágszárral, magas bakanccsal és különböző riasztó spray használatával hatékonyan lehet. Vigyázzunk magunkra!
Időjárás: Mivel a rendezvény teljes mértékben kültéri helyszínen zajlik, fenntartjuk a jogot a lemondásra, amennyiben a rendezvény kezdetét megelőző 24 órában az előrejelzések 3 mm vagy annál több csapadékot jeleznek a játék időtartamára.
Egyetlen lakott tanya van a pálya szélén, teljes egészében körbe kerítve, jelölve, kellő távolságban a biztonságos játékhoz. Ez a térképen jelölve is van (piros négyzet).
A pályán pirotechnikai eszközök használata szigorúan tilos!!! Hanggránát mehet, de semmi, ami hőt ad le.
.png)
CSAPATOK FELÉPÍTÉSE, DRESSZKÓD
Csapatok létszáma: 6 fő. A teljes csapatnak együtt kell mozognia. Ha a csapat tagjai szétszakadnak, a lehető leghamarabb rendezni kell a soraikat. A játék során ellenségnek tekintendő minden más csapat, együttműködésre nincs lehetőség. Minden csapatnak rendelkeznie kell egy működő PMR rádióval. Olyan ruhában gyertek, amelyben jól érzitek magatokat: lehet gyakorló, civil melegítő vagy akár munkásruha is. Mellény, sisak, bármi jöhet. Egy csapaton belül maximum egy mesterlövész, egy DMR és egy géppuska replika lehet. Csapatoknak kiosztott kellékek amiket biztosítunk a játék idejére:
-
Molinó térkép és filctoll: A helyszínnél található térkép pontos másolatát biztosítjuk kiváló minőségű molinóra nyomtatva.
-
Gyógyításhoz szükséges kellékek: Postásgumi, vöröskeresztes karszalag, feket/lila érszorítók. Gyógyítás részletes szabályai lentebb megtalálható.
BATYUS KIHÍVÁS

Teljesítsd a napot anélkül, hogy a pihenőbe időt töltenél, készülj fel a teljes játékidőre és oldj meg mindent kint a pályán. Ez egy ÖNKÉNTES kihívás.
Mi szükséges egy CF-re, ami jó, ha nálad van? Legyen mit ellőni, legyen mit inni és legyen mit enni. Woodlanden másra nagyon nem leszel ráutalva abban a néhány órában, ami alatt játszani fogsz. Így ha ezt egy zsákba össze tudod rakni, azt egész nap magaddal viheted és nem kell a pihenőbe mászkálni állandóan, egyúttal egyfajta gyakorlás is olyan játékokra, ahol szükséged lehet, hogy a hátadon vidd a „házad”.
Egy 15 literes kis zsákot alapul véve:
-
A bb-t és akksit nem kell részletezni. Tudsz bárhol tárazni, ahol a csapatod épp elvonul pihenni, a tartalék akksi pedig mindig jó, ha kéznél van.
-
Víz és izotóniás ital: érdemes csapvizet vinni flakonban, legalább másfél litert (a csapvíz fogyasztás előnyeinek mindenki olvasson utána), de egy intenzív játék alatt akár 2 liter folyadékra is szükségünk lehet és a hidratálás fontos dolog. Az izotóniás ital segít visszapótolni a szükséges szénhidrátokat, elektrolitokat.
-
Étel: mivel néhány óra csupán a játék, előtte és utána is bőven akad idő egy villásreggelire vagy majd egy ötfogásos vacsorára, így kevés élelmet kell cipelni. Szendvics, tonhalsaláta, müzliszelet – néhány olyan dolog, amivel kihúzod a napot és nem foglal sok helyet.
-
A nedves törlőkendő és a kézfertőtlenítő talán tudjuk, miért fontos.
Opcionális, hogy emellé ki mit szeretne még magával vinni, azonban ezzel a „basic” felállással a CF úgy teljesíthető, hogy nem kell a pálya egy adott pontjára folyamatosan visszajárni tárazni/enni.
Összegezve: kevés plusz súlyt kell vinni, azonban ez lehetővé teszi, hogy a csapatod mobil maradjon, bárhol és bármikor tudj tárazni, tartani egy 5 perces szünetet és elkezdeni gyakorolni egy másabb stílusra.
MENETREND
Regisztráció és részvétel: A rendezvényen való részvételhez előzetes regisztráció kötelező a www.dogtag.hu oldalon. Nincs lehetőség plusz fő regisztrációjára, és regisztráció nélkül nem lehet részt venni a rendezvényen. Ha nem jelenik meg valaki és nem mondja le a regisztrációját a kapunyitásig, fenntartjuk a jogot, hogy a jövőben elutasítjuk a jelentkezését.
Korhatár: 15 év (16 év alatt csak kísérővel, 18 év alatt szülői engedéllyel).
Parkolás és belépés: A parkolás a játéktéren kívüli kijelölt helyen lehetséges, itt történik a beléptetés is.
Kapunyitás ~08:00 – első lépés a védőszemüveg felvétele! Érkezés után készítsétek elő a felszerelést, beleértve az összes replikát és tartalékot. A reggeli folyamatok a következők:
-
Eligazítás: kis csoportokban, rövid tájékoztatás a szabályokról és fontos változásokról. Kérjük, várjátok türelmesen a sorotokat, és ne zavarjátok a folyamatban lévő eligazítást.
-
Felelősségvállalási nyilatkozat kitöltése: szükséges a személyi igazolvány, útlevél vagy vezetői engedély. Itt érhető el az ÁSZF és a GDPR dokumentum is. Kitöltött és aláírt nyilatkozattal lehet továbbmenni a kronóhoz.
-
Replikák bemérése (kronó): minden replika mérés köteles, működőképes állapotban, a hozzá tartozó tárral és BB-vel töltve, saját BB-s Joul mérés.
-
Helyszíni regisztráció: leadni a kitöltött nyilatkozatot, valamint rendezni a belépőt. Fizetés csak készpénzzel lehetséges. A játék díja bélyegzőgyűjtő füzet felmutatásával: 5.000 Ft.
Ezután lehet felszerelkezni a játékra. A folyamatok betartása hozzájárul a pontos kezdéshez, és fenntartjuk a jogot, hogy a szabályokat megszegőket figyelmeztetés nélkül hazaküldjük.
Gyülekező ~ 09:30: Oldalparancsnoki eligazítás, felkészülés a játékra.
Játék kezdete ~ 10:00: Folyamatos játék, szünetek nélkül.
Játék vége ~ 15:30: A játék lefújása.
SZABÁLYRENDSZER: ASZ2024
Túlélő: olyan játékmód amely egy minden raj-minden raj ellen alapú, “túlélő” túra játék. A résztvevők 6 fős csapatokra vannak osztva, így kell teljesíteni az elérhető feladatokat.
-
Oldalvezetés: nincs, a csapatoknak maguknak kell megoldaniuk minden szituációt.
-
Csapatmozgás: a teljes csapatnak együtt kell mozognia. Ha a csapat tagjai szétszakadnak, a lehető leghamarabb rendezni kell a soraikat. A játék során ellenségnek tekintendő minden más csapat, együttműködésre nincs lehetőség.
-
BB limit és tármegkötés: Mid (80-200 db) / Low (40-80 db) / RealCap (~30 db) tárak használhatóak csak. Egy tárba tárazható BB maximum mennyisége van megkötve kategóriánként (AR/SMG: 100 db BB / tár, DMR: 50 db BB / tár), egyéb megkötés nincs vagyis annyi tárat hozol magaddal amennyit szeretnél. LMG esetén a rakaszba tölthető maximális lövedék száma 2500 db. Rakaszok száma nincs korlátozva. Pisztoly/sörétes/mesterlövész replikáknál nem lehet használni tár átalakítót, egyéb korlátozás nincs. SMG kit esetén az AR/SMG korlátozás lesz érvényes. Tárazni a visszaálló pontokon vagy ha van lőszeres ládák mellett lehetséges saját BB-ből.
-
Kivérzési idő: minden játékosnak 10 perc a kivérzési idő. Ha letelik a kivérzési idő akkor még nincs vége a játéknak, csak a gyógyulási idő duplázódik (120 másodperc) illetve már nem lehetséges a rablás amennyiben van a játékosnál rabolható kellék. Taktikai visszaállásra vagyis a csapat élő tagjai feladják a harcot, nincs lehetőség. Mikor kell a teljes csapatnak visszaállnia? ha kilőtték a csapat minden tagját és már nincs gyógyítási lehetőség illetve gyógyító személy, ha ez a kivérzési idő lejárta előtt történik meg, lehet menni visszaállni. Kiegészítés: ha vannak rabolható tárgyak a játékban akkor a szállító személynek MINDEN ESETBEN ki kell várnia a kivérzési időt!
-
Felcser: dedikált Medic / Felcser / Szanitéc láthatja csak el a játékosokat. 2-5 fős csapatonként egy fő kerül kinevezésre. Érszorítóval végzi el a gyógyítást a felcser, a sebesült játékos (fel)karjára felhelyezi és feszesre húzza. A gyógyítás alatt egy postásgumit is fel kell helyezni az ellátás alatt lévő játékos csuklójára, ezzel követik nyomon a felcserek az ellátási lehetőségeket. Egy felcser 5 postás gumival rendelkezik, tehát ennyi gyógyítási lehetősége van. Gyógyulási idők: kivérzési időn belül (<10 perc) 60 másodperc, kivérzési időn kívül (10< perc) 120 másodperc. A gyógyítás befejezésével le lehet venni az érszorítót és az újra használható. A gyógyító közben harcolhat, vagy gyógyíthat más sérült játékost ha van plusz érszorítója. Ha a sebesültnél vannak az ellátáshoz szükséges eszközök, el lehet tőle venni és ellátni. Postásgumit visszaálló pontokon lehet rendezni, pótolni a hiányzó darabokat. A dedikált felcsert ha kilövik, a csapat bármely tagja elláthatja, az ellátás menete és ideje változatlan. Biztosított kellékek a felcsereknek: érszorító, postásgumi, vöröskeresztes karszalag.
-
Öngyógyítási lehetőség: speciális érszorítóval saját magát is elláthatja a sebesült játékos, végtagra (kar vagy láb) kell felhelyezni és feszesre húzni. Visszaállásonként egy alkalommal teheti ezt meg a játékos. Ez az érszorító visszaállásig, vagy visszaálló ponton történő áthaladásig fennmarad. Levétel után újra elláthatja magát a játékos egy alkalommal. Az ellátási idő 60 másodperc. Biztosított kellékek a játékosoknak: egyedi érszorító az öngyógyításhoz.
-
Visszaálló pontok: visszaállásra a kijelölt helyeken (vöröskeresztes zászlóval ellátott) van lehetősége a csapatoknak. Kötelező visszaállási idő nincs, rögtön indulhattok. Ha a teljes csapat áthalad egy visszaálló ponton a gyógyítási lehetőségeket újra lehet tölteni (postásgumit vissza lehet adni a felcsernek illetve levehetőek a speciális érszorítók). Visszaálló pontok nem támadhatóak!
-
Kommunikáció: rádiókat a csapaton belüli kommunikációra lehet használni amivel növelhető a csapat hatékonysága. Lehallgatás engedélyezett de a zavarás tilos!
BÉRLÉS, SHOP
A rendezvényen a Shopot és replika bérlést a Civis Airsoft: Játékosok boltja fogja nyújtani. Vásárlással és replika bérléssel kapcsolatban vegyétek fel a kapcsolatot DrTothOtto-val privát üzenetben vagy itt komment formájában.
BŐVEBB INFORMÁCIÓ AZ EGYESÜLETRŐL ÉS PARTNEREINKRŐL ITT TALÁLHATÓ
Globális csevegő
...további hozzászólások