Spartan Challenge - Egy teljes egészében airsoftra épülő ügyességi, erőnléti, tudásbeli vetélkedő
Összdíjazás: közel 1.000.000.- Ft értékű tárgynyeremény
a Novritsch, az Acetech és több airsoft cég felajánlásával
Feladatok (még tervezet, lesz némi változás benne)
- Homokzsákpakolás
- Sniper kiiktatás
- Autótolás - Gránátdobás
- MASZ ismeret
- Aknakeresés
- Célba lövés
- Akadálypálya (kúszás, gerenda, gumik)
- Killhouse
- Vaklövés
- Feladatmegoldás ARES Alpha rendszer használatával
Az eseményről kicsit bővebben:
Négy fős csapatok indulhatnak. Lehettek kevesebben, de a pontozás így lesz kiírva, nagy hátrány a mínusz ember. Minden pályára ugyanannyi idő lesz, aztán az átállás a következőre és így forgószínpad szerűen végig kell csinálnotok az összes állomást. Minden jelentkező pontos leírást kap minden rá váró feladatról, így fel tudtok készülni a versenyre.
Példa: 8. Akadálypálya
Előre kifeszített "szögesdrót" (jelen esetben álcaháló) alatt kell átkúszni, majd tíz darab gumiban végigugrálni, aztán a mellkasig érő akadályon átmászva kell meglőni öt darab bukócélt. Amint ez megvan, akkor indulhat a következő csapattag.
Aktív mozgásos pályák lesznek többségben, de mindegyik úgy van felépítve, hogy annyi kondi elég, amit alapból az airsoftba beletesztek egy-egy játékon. Nem is mindig az idő számít majd, hanem sokkal inkább a feladat végrehajtása. Ugyanúgy, ahogy airsoftban. A kezdő pontokat sorsolni fogjuk, aztán viszont fix a sorrend, egymás után kell végigcsinálnotok a pályákat.
Lesznek nullás állomások, ahol lesz idő kicsit kifújni magatokat, felkészülni a következő kihívásra, tárazni, ilyesmi
A díjazásról:
Első három helyezett csapat jelentős értékű ajándékcsomagot kap
Kivétel nélkül minden induló kap egy tombolát. A verseny végén ezekből a tombolákból kivesszük a nyertes csapatok számait és a többiek közt sorsoljuk ki a fennmaradó tárgynyereményekete egyesével. Egy fő egy nyereményre jogosult. Ha valaki nincs jelen a sorsolásnál, akkor újabb számot húzunk ki és ő lesz a boldog nyertes
A belépő árában benne foglaltatik egy kiadós ebéd (a Le Petit Ételbár által felajánlva és a helyszínen elkészítve), illetve egy kis Spartan Challenge-s ajándékcsomag
Az esemény a Woodland pályán kerül megrendezésre, ezért extrém időjárási körülmények esetén a vesreny időpontja módosulhat
A részvételi díj csapatonként értendő, azt 06.01.-ig kell átutalni a NOELIA 2006 Kft (10101243-18714500-01001006) számlaszámára. Lemondás esetén részvételi díjat NEM áll módunkban visszatéríteni. Kérünk mindenkit, hogy abban az esetben jelentkezzetek, ha biztos az indulásotok
Bármilyen további kérdéssel keressétek a szervezőket!
Versenykiírás
Spartan Airsoft Challenge 2025
Általános szabályok
- Halott NEM beszél! Kiesett játékos nem segítheti versenyben maradt társait
- Kijelölt pályaszakaszról kilépni tilos. Az esetlegesen pályát elhagyó játékost adott szakaszon kiesettnek kell tekinteni, addig esetlegesen elért eredménye beleszámít a pontozásba, továbbiakban vissza nem állhat
- Negatív pontszám nem szerezhető, adható
- Minden pályaszakasz feladatmegoldását adott időben el kell kezdeni. Amennyiben egy raj kevesebb fővel áll készen a kezdésre a hiányzó fő csak akkor állhat be játékba, ha nem kötelező egy időben indulnia a rajnak
- Amennyiben a rajnak egy időben kell indulnia, úgy a késő játékos nem indulhat azon a pályaszakaszon, teljesítménye automatikusan nullás, ha van adott szakaszon levonás kiesésért, akkor azt alkalmazni kell (kiesettnek kell tekinteni)
- Pályaszakaszokat csak a kijelölt útvonalon lehet megközelíteni, azokról letérni tilos
- Pihenő szakaszokat minden esetben a Parkoló területén kell eltölteni
- A játékon, mint a játék szervezői, fenntartjuk a jogot arra, hogy nem megfelelő, etikátlan viselkedés esetén bármelyik résztvevőt hazaküldhessünk, mely esetben nem áll módunkban a részvételi díjat visszaadni, valamint későbbi játékokból az adott egyént kizárhatjuk. Akire panasz lesz, egyszer figyelmeztetjük, másodjára megkérjük, hogy távozzon.
- Tudatmódosító szerek használata tilos.
- Kivétel nélkül minden hangos nézeteltérés, vita, véleménynyilvánítás azonnali és vitathatatlan pihenőt eredményez. A pálya kijelölt részén, a szervezőnél a felek együttesen megjelennek, szervezővel egyeztetik a kialakult helyzetet és aztán jóváhagyásig kellemesen eltöltenek némi időt
1. Ares Alpha
Feladat: Bemutatott Ares Alpha térkép helyes színkódolása. Ennek eléréséhez a kijelölt területen belül meg kell találni az elrejtett Ares Alpha eszközöket, azokat aktiválni a kapott színkódos RFID tagekkel. A pályán kihelyezett QR kódok segítséget adnak a Prop-ok megtalálásához. Minden versenyző kap egy RFID tag-et, mindenki különböző színűt. Az aktiváláskor az Ares Alpha térképen az egyik negyed rész átvált az aktiváló RFID színére.
Szabályok:
a négy fős raj minden tagjának egy darab RFID taget kell kapnia
cserélgetni nem szabad, mindenkinek a saját taget kell használnia
Pontozás
12 percen belül hibátlan végrehajtás esetén 150 pont
Levonások
12 perc után megkezdett percenként -10 pont
hibás színkódolás: - 10 pont színenként
2. Célba lövés
Feladat: meghatározott pontról meghatározott testtartásban adott célt meglőni időn belül
Szabályok:
traktor gumit az első öt esetben a cél meglövése előtt legalább háromszor át kell fordítani
a kihelyezett célokat sorban egymás után kell meglőni
Egyszerre egy bb lehet a levegőben
Fém cél esetén: csak a pályabíró által megadott cél érvényes és értékelhető
A találatokat a szervezők hangos „MEG VOLT” kiáltással bejelentik
15 db célt kell meglőni
Egy célra lehet többször is lőni, de az első találat után menni kell a következő célra
Egy időben egy versenyző lehet a pályaszakaszon belül
Amikor adott versenyző meglövi az utolsó célt, akkor visszamegy a kiindulási pontra
Traktorgumit vissza kell juttatni a kiindulási pontra
Csak a kezdő pont elérése után indulhat a következő versenyző
Versenyzőnként 30 bb lehet betárazva
Fegyvert válthat, de a bb limitet nem lépheti át
Pontozás
12 percen belül mindenki által hibátlanul meglőtt célok esetén: 150 pont
Levonások
12 perc után percenként - 10 pont
Kimaradt célok - 10 pont célonként
3. Akadálypálya
Feladat: a lehető legrövidebb időn belül szabályosan végrehajtani a sorverseny feladatait. Falmászás – rönkön ugrás – rönkön séta – árkon futás – célba lövés - gumiban ugrás - árkon futás – kúszás – árkon futás – súly hordás – majomlétra - futás.
Szabályok:
Fegyvert, felszerelést végig maguknál kell tartani minden versenyzőnek
A kijelölt pályahatárokat átlépni tilos
A pályaszakasz leküzdése után a lehető legrövidebb idővel a kihelyezett kolompot megkongatni
Gong után indulhat a következő versenyző
Egyszerre egy versenyző lehet a pályaterületen belül
Falmászás:
az akadályt felülről kell leküzdeni
bármilyen módon meg lehet oldani az áthaladást, de külső személyt vagy bármilyen eszközt igénybe venni tilos
Rönkön ugrás:
váltott lábbal kell lépni a rönkökre
lelépni nem szabad
fában megtámaszkodni nem szabad
Rönkön séta:
lelépni nem szabad
mindegyik rönkön legalább három lépést kell megtenni
fában megtámaszkodni nem szabad
Árkon futás:
egy lendülettel kell felszaladni az akadályon
Céllövés:
a kihelyezett célokat egymás után kell meglőni
egyszerre egy bb lehet a levegőben
egy célra maximum három lövés adható le
fém cél esetén: csak a pályabíró által megadott cél érvényes és értékelhető
öt testhelyzetből (szemben fekvő, oldalt fekvő, fél térd, álló, támasztott álló) kell meglőni az öt célt, szervező itt segíthet a testhelyzetek sorolásával
Gumiban lépkedés:
mindegyik gumiba egyszer kell belépni
a jobb oldalon elhelyezett gumikba jobb lábbal, a bal oldaliakba bal lábbal kell belépni
váltott lábbal kell a gumikba lépni a kúszás pályától távolodó irányban
Kúszás:
kifeszített álcaháló alatt végigkúszni hason
beakadás esetén külső segítséget nem szabad igénybe venni
Súly hordás:
Kettő ládát kell megcserélni kijelölt A és B pont között
Majomlétra
kapaszkodással kell leküzdeni az akadályt
láb nem érheti a földet
minden fogódzkodót meg kell fogni, váltott kézzel
Pontozás:
12 percen belül mindenki által hibátlanul teljesített pálya esetén: 150 pont
Levonások:
bármely akadály kihagyása: -20 pont
rönkről lelépés vagy fában megtámaszkodás: -5 pont
lövésnél cél kihagyása: -5 pont
majomlétránál vége előtt földet érő láb: -10 pont
4. Autótolás - gránátdobás
Feladat: Kijelölni a szerepeket egymás közt. Egy fő sofőr, egy fő lövész, kettő, aki tolja az autót. A lövésznek el kell mennie a pálya végén elhelyezett „kocsi kulcsért”, majd elfoglalják helyüket. Az autót a kijelölt pályán adott irányba egy utat kell tolni, aztán visszafordítani. Az út közben kell a lövésznek a lövegtoronyban állva meglőnie a kijelölt célokat. Egy célpontra max három lövést adhat le. A találatokat a szervezők hangos „MEG VOLT” kiáltással bejelentik. Az autót végig tolni kell, megállni nem szabad. Megállás esetén pontlevonás jár! Az autós feladat után négy darab gránátot a négy kijelölt gumin keresztül dobni
Szabályok
Autótolás:
Az autóban kormányos kötelező
Külső segítség igénybevétele tiltott
Az autó egyes részeit arról eltávolítani tiltott
Húzni nem szabad
Autó a pálya szakaszt jelölő szalagokon belül nem állhat meg
Gránátdobás:
4db gránátot a 4db gumin keresztül kell átdobni
Egy időben csak egy ember dobhat
Egy embernek egy gumin kell keresztüldobni
Egy gumin egy ember dobhat keresztül gránátot
Csak a gumi belső részén áthaladó gránátdobás az érvényes, oldalfalat érinthet, azon meg is pattanhat
Aki vállal egy gumiméretet, azon már nem módosíthat
Eldobott, de célt tévesztett gránátot csak az azt eldobó versenyző hozhat vissza
Csak a kijelölt helyről szabad és érvényes a dobás
Következő versenyző csak a korábban eldobott gránát vissza hozatala után kezdheti meg a dobást
Pontozás:
12 perc alatt mindenki által hibátlanul elvégzett feladatsor: 150 pont
autótolás (50 pont)
Gránátdobás (10 pont)/fő
Cél meglövése (15 pont)/cél
Levonások
12 után minden megkezdett perc – 10 pont
autó megáll - 10 pont
5. Pihenő
6. Aknakeresés
Feladat: Aknamentesítés adott területen belül. A területen 20 db akna van, azok közül kell a lehető legtöbbet egyértelműen megjelölni 15 perc alatt. Rálépés esetén azonnali halál
Szabályok
a négy fő egy időben lép be a kijelölt bejáraton
Aknát jelölni csak a kiadott jelölőkkel lehet
Egy aknát egy jelölővel kell ellátni
Jelölővel ellátott aknára lépés esetén is instant halál
Rálépés esetén instant halál, a pályát a kezdőpont (vagy átvizsgált terület) felé a lehető legrövidebb úton azonnal el kell hagyni
Egy embernek egy élete van
Pontozás:
a feladat (20db akna) teljesítése 12 percen belül - 150 pont
Levonások:
halottanként -25 pont
12 perc után megkezdett percenként -10 pont
15 perc elérése esetén meg nem talált aknánként - 5 pont
7. Sniper kiiktatás
Feladat: A zónában levő mesterlövész kiiktatása, lehető legkevesebb áldozattal és a célterület elérése
Szabályok:
a zónába belépni csak a kijelölt belépési ponton lehet
A raj tagjainak egy időben kell belépniük a zónába
A zónahatárok egyértelműen ki lesznek jelölve, azokat átlépni tilos
Egy embernek egy élete van. Találat esetén a lehető legrövidebb úton el kell hagyni a pályát és azt megkerülve a célterületen kell várakozni
Amennyiben az utolsó élő játékos is elhagyja a pályát, úgy a játék véget ér
Pontozás
kivonási pontot elérve, a snipert kiiktatva, 12 percen belül, veszteség nélkül: 150 pont
Levonások
Levonás (100 pont) jár, ha a raj úgy hagyja el a zónát, hogy nem iktatja ki a snipert
Minden rajbeli játékos halála -25 pont
12 perc után megkezdett percenként -10 pont
8. Homokzsák pakolás
Feladat: Zsákok megtöltése földdel (15 db) és adott helyre rakása kötésben 12 perc alatt
Szabályok:
Földet szedni a kiadott kettő darab gyalogsági ásóval szabad
Kizárólag a kijelölt területen belül lehet a földet kiszedni
A zsákokat maximum 15 cm visszahajtásig kell megszedni
A megtöltött zsákokból falat kell építeni
A falat csakis a megkezdett vagy kijelölt területen lehet építeni
Nem megfelelő lerakás, ha a zsákok nem kötésben vannak, ha azok egymáson elcsúsznak vagy ha lerakás közben vagy után azokból a homok kiszóródik
Pontozás:
Minden szabályosan megtöltött és kiírtaknak megfelelően lerakott zsák 10 pont
Levonások
Levonás jár a nem megfelelő mennyiségű földdel lerakott zsák miatt (-5 pont)
Levonás jár a nem megfelelő lerakás miatt (-5 pont)
12 perc után megkezdett percenként -10 pont
9.Vaklövés
Feladat: Egy fő lövész, aki vak. Három fő segéd, akik mondják az irányokat. Három fémcél meglövése
Szabályok:
csak a lövész adhat le lövést
segédeknek lövések leadásakor fizikai kontakt tilos
egyszerre csak egy bb lehet levegőben
maximum 30 bb lehet fejenként
célok lelövése vagy 30 bb ellövése után helycsere
a vakot kettő társa hordágyra fektetve körbeviszi a pálya körül, addig a negyedik társuk felkészül a lövésre
Pontozás:
Pálya hibátlan teljesítése 12 perc alatt: 150 pont
Levonások:
12 perc után percenként - 10 pont
Kihagyott célonként - 10 pont
10. Pihenő
11. MASZ szabályismeret
Feladat: Számot adni a magyar airsoft szabályok ismeretéről 15 feleletválasztó kérdés megválaszolásával
Szabályok:
Szervező által biztosított táblagépen kitöltendő teszt
Műszaki fennakadás esetén papír alapon történik a kitöltés
Minden kérdésnek van négy vagy több választható felelete
Csak egyetlen válasz a helyes
Egy időben egy versenyző töltheti a feladatsort
Hangos beszéd, jelzés egymás közt tiltott
Amikor a versenyző elhagyja a kijelölt területet, akkor jöhet a következő
A rendelkezésre álló idő a versenyzők közt tetszőlegesen beosztható
Pontozás
12 perc alatt mindenki által hibátlanul kitöltött teszt 150 pont
Helyes válasz 2 pont
Levonások
12 perc után minden megkezdett perc -10 pont
Hibás válaszonként - 1 pont
12. Killhouse - támadás
Feladat: A négy fő védő kiiktatása 12 percen belül
Szabályok
A négy fős támadó rajnak egy időben kell bemenni a célterületre
Támadóknak végtelen élet. Találat esetén vissza a kiinduló pontra és újra indulhat
A terület, ahol a védők lehetnek egyértelműen ki lesz jelölve
Védőknek egyetlen élet
Gránát nem használható
Fedezék, tereptárgy nem mozdítható
Pontozás
Összes védő kiiktatva 15 percen belül, támadó halál nélkül 150 pont
Levonások
12 perc után minden megkezdett perc -10 pont
Kilőtt támadónként -5 pont
Szervező által jelzett találat meg nem adás -50 pont
13. Killhouse - védelem
Feladat: az ellenséges raj feltartóztatása a lehető leghosszabb ideig
Szabályok
Előre el lehet helyezkedni a kijelölt területen belül
Mozogni, helyet változtatni lehet
Egy védőnek egyetlen élet
Találat esetén a lehető legkisebb zavarással el kell hagyni a játékterületet
Pontozás:
15 percig kitartani kilőtt védő nélkül: 150 pont
Levonások:
Amennyiben az utolsó védőt is kilövik 15 percnél rövidebb idő alatt - 5 pont/perc
14. Technikai pálya
Kimarad
15. Pihenő
Kimarad
Globális csevegő
...további hozzászólások