Magyarország Airsoft Közössége
DOGTAG.HU
Belépés / Regisztráció




Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Belépés / Regisztráció
 
 

Játéknaptár

Legaktívabb játékosok


BaziJoe
42 játék

Csiga
40 játék

Blacky
40 játék
4.
Safi 36 játék
5.
gBUTCHER 34 játék
6.
Csacsa 33 játék
7.
Tronix 32 játék
8.
WadloW 32 játék
9.
AdamBlack 31 játék
10.
Gimli 30 játék

Pálya ajánló

Debrecen

Csapat ajánló

Ártánd/Debrecen/Nyíregyháza

Kunmadarasi Szovjet Repülőbázis

 

Kunmadaras, Karcagi út, 16-os kilométerkő

"Ez Magyarország legnagyobb kiterjedésű repülőtere, ahol 1991 előtt szovjet katonák ezrei éltek családtagjaikkal, ahol sokáig atomfegyvert is tároltak, és ahol ma minden az enyészeté."

A bázis majd 800 hektáron terül el, alföldi elhelyezkedése lévén a síkságot csak a hangárok és katonai létesítmények, épületek sziluettjei bontják meg. Növényborítottsága teljesen változó, jellemzően a természet vette át a terület felett a hatalmat, amit a jelenlegi üzemeltető megpróbál visszafoglalni. Lombhullató fák, tövises bokrok és változatos aljnövényzet a jellemző.
A bázis fő eleme a 2,4km hosszú kifutópálya, melyet a 44+4db hangár határol. Ezt a komplexumot északról a katonai létesítmények és a kiszolgáló személyzetnek és családjuknak otthon biztosító lakóépületek határolják. Található itt továbbá bőlcsöde, óvoda, iskola, művelődési központ, kórház, tornaterem, medence, stb.

A jelenleg is játszható terület a "romvárosban" helyezkedik el, kb. 40 épületet érintve. Az épületek korlátait, fém ablakkereteit az évek során elordták, ezért az épületekben fokozott óvatossággal közlekedjetek. A játszható emeletek száma a szervezőktől függ, a tetőszintre felmászni viszont TILOS! Régi aknák, beszakadt csatornaszakaszok, ásott gödrög is jelentős számban vannak a területen, ezek fokozott figyelmet igényelnek! Törött ablakokra és üvegszilánkokra is fokozottan figyeljetek! Kullancsok elleni védelem erősen ajánlott!

A bázis kerítéssel van határolva, viszont ez az évek során sok helyen hiányossá vált. Ebből kifolyólag illetéktelen belépések a "gyűjtögető civilek" részéről előfordulhat, ahogy már többször meg is történt. Ilyenkor a MASZ2010-ben meghatározottak szerint a játok le kell állítani és a civilt a portára kell kísérni, ahol értesítik a rendőrséget és átadják a hatóságnak az illetőt.

A bázis története

A repülőteret 1944-ben a német hadsereg építette, a háború végén az oroszok vették át. 56-tól vált katonai támaszponttá. A várost a támaszpont mellé fokozatosan húzták fel, mígnem az itt élők száma el nem érte a 16.000 főt. Az ide telepített vadászbombázó ezred 1962-ben megkapta a Szu-7 gépeket is, amelyek feladatkörei között megtalálható volt a nukleáris csapásmérés is. A SZU-7-es vadászbombázókat az idő előrehaladtával Szu-22-esekre majd Mig-27-esekre váltották le...

A bázison állomásozó 1. vadászbombázó ezrednél több baleset is történt:

1963. augusztus 23.: 22.50-kor a 3. repülés végrehajtása során a pilóta felszállást hajtott végre a „85-ös” feladat elvégzésére. A magassággyűjtés folyamata közben, 2 perc 53 másodperccel a felszállás után a pálya traverzének keresztezése közben és a technika rendes működéséről való jelentés után a rádiókapcsolat megszakadt, a pilóta a hívásokra nem válaszolt. Bartkov pilóta jelentése nyomán, aki éppen akkor szállt föl, s látta a robbanást, sikerült pontosítani a lezuhanás idejét: 22.56. A repülőgép 1200 km/óra sebességgel s közel 90 fokos szögben ütközött a földnek (a gép összes repült ideje 106 óra 55 perc, a pilótáé 73 óra a típuson). A katasztrófa okát nem sikerült megállapítani. Az egyik szemtanú elmondta, hogy a gép 1963. augusztus 23-án esett le. Aznap született a fia, így tudja pontosan, mert éjjel pont azon a környéken jött motorral a kunhegyesi szülőotthonból. Egy másik kunmadarasi lakos elmondta, hogy a lezuhanás helyén laza volt a talaj és magas a talajvíz, így a krátert körülvették nagy faoszlopokkal, s próbálták a vizet kiszivattyúzni, a homokot visszatartani, de nem sikerült. Végül betemették, s betonnal lefedték a helyét, ez a mai napon is látható. Ez lehet a magyarázata, hogy sohasem sikerült az eset okát megállapítani. A gép egy apró alkatrésze a berekfürdői múzeumban van.

1965. augusztus 10.: A gépből a pilóták a lőtéren végrehajtott lövészet után, Nagyiván mellett katapultáltak, a gép azonban nem robbant föl, hanem csúszott, pattogott a földön. A csúszó gép szárnya beleakadt egy gémeskút szárába, s befordult a Piroska-major egyik hodályába. Az ott dolgozó juhász egyből meghalt, felesége égési sérüléseket szenvedett.

1986. július 28.: Smarjev főhadnagy, fegyverzeti technikus tévedésből oldotta a gépre függesztett egyik P-50S gyakorlóbombát, s az abból kivágódó tűzcsóva a töltőcsőnek csapódott, ettől a gép is belobbant. A mellette álló gépet próbálták elhúzni, de nem sikerült, arra is átterjedt a nagy szélben a tűz. Az oltáshoz a repülőtéri tűzoltók mellett a karcagi tűzoltóságot is riasztották. A zóna betonján mind a mai napig (2012!) látható a két sötét folt azon a helyen, ahol elégtek a gépek.

A bázis múltjával és életével Vándor Károly történész foglalkozik részletesebben, Beregfürdőn létrehozott egy múzeumot is.

Linkek: 

http://www.kunmadaras.hu/magyar/repuloter.html

http://kameraaltal.blog.hu/2012/07/17/kunmadaras_szovjet_repuloter_1_resz

http://fenteslent.blog.hu/2010/06/23/hogy_ra_lehessen_kattintani

http://totalcar.hu/totalsar/2014/10/26/amirol_nem_szivesen_beszelunk/

http://totalcar.hu/totalsar/2014/10/25/atombombak_magyarorszagon/

Pályabérlet, játékszervezés

Halasi Zoltán
+36-30/703-7616
kunmadaras.repuloter@gmail.com

Pálya térképe

 

Csevegő

 

 
© 2015 - 2021 powered by TRONIX webdesign